8 tips voor een betere klantenservice

donderdag, 08 maart 2012 13:36 Laatste update op: donderdag, 08 maart 2012 13:43 Geschreven door Redactie CRMdirectory.nl 0 Reacties

Een ondermaatse customer service is zeer schadelijk voor uw organisatie. Klanten zullen steeds minder vertrouwen tonen en uiteinderlijk weglopen. Wat kunt u doen? Hieronder volgen acht tips om van uw bedrijfsnaam weer een sterk merk te maken.

  1. Schipper nooit met de dienstverlening aan klanten. Zij vertrouwden uw organisatie toen ze uw producten kochten. Wordt dat vertrouwen geschonden, dan zullen ze zich in de steek gelaten voelen.
  2. Probeer via uw werknemers te weten te komen hoe de klantenservice verbeterd kan worden. Ze zullen zich hierdoor gewaardeerd weten, wat sterk motiverend werkt.
  3. Ga vervolgens uit van hun informatie, ga systematisch te werk en breng alle problemen in kaart, inclusief de al ondernomen acties en de bereikte resultaten. Vier die successen met de betrokken teams. Licht klanten in over uw goede voornemens en acties.
  4. Let op hoe werknemers zich presenteren. Een eerste indruk maken kan maar een keer. 
  5. Leer uw werknemers – en ook u zelf – actief naar klanten te luisteren. Authenticiteit is daarbij erg belangrijk.
  6. Moedig werknemers aan netwerken te ontwikkelen. Netwerken kunnen de reputatie van de organisatie verbeteren en de weg banen naar nieuwe afnemers. Dit is vaak efficiënter dan adverteren.
  7. Benut de kracht van online branding. Internet en social media zijn de nieuwe manieren van marketing om uw afnemers te bewijzen dat u de enige bent die hun problemen kan oplossen.
  8. Ontwikkel een sterke merknaam met een menselijk gezicht. Maak uw organisatie uniek.

Bron: sigmaonline.nl

Related posts:

  1. Whitepaper: Effect van de kredietcrisis op CRM toepassing
  2. Relatiemarketing en CRM – Rob Beltman
  3. CRM and Social Networking: Engaging the Social Customer
  4. Tips voor CRM Software Selectie
  5. Dertien tips voor succesvol CRM
Dit bericht is geplaatst op donderdag, maart 8th, 2012 bij 13:36 en is geplaatst onder Artikelen, Service. Je kunt reacties op dit bericht volgen door de RSS 2.0 feed. Je kan een reactie achterlaten, of trackback van je eigen website.

Laat een reactie achter

Klik hier om je antwoord te annuleren.