• Home
  • Nieuws
  • Kennisbank
    • CRM Strategie
      • CRM Adoptie
      • CRM Selectie (werkwijze)
      • CRM Implementatie
      • CRM Analyse
      • CRM Rapportage
    • CRM Technologie
      • CRM software (overzicht)
      • Data integratie
      • Data rapportage
      • Data warehousing
    • Functionele gebieden
      • Sales
      • Service
      • Finance
      • Management
    • Social CRM
    • CRM Voorbeelden
    • CRM ROI
    • Modellen
    • CRM Begrippen
    • Filter op type
      • Artikelen
      • Whitepapers
      • Boeken
      • Modellen
      • Papers
      • Stappenplannen
      • Videos
  • Leveranciers
  • Events
  • Vacatures

CRM and Social Networking: Engaging the Social Customer

maandag, 28 november 2011 15:25 Laatste update op: donderdag, 12 januari 2012 09:54 Geschreven door Redactie CRMdirectory.nl 0 Reacties

Terwijl sociale netwerksites explosief groeien in populariteit, stijgen ook de hype rondom en interesse voor deze sites. Facebook had al 200 miljoen gebruikers in 2009 (Wauter 2009). Echter, feiten en fictie scheiden is een uitdaging.

Social netwerking wordt omschreven als een mengelmoes van technologieën die  het voor individuen mogelijk maken om eenvoudig te communiceren, informatie te delen en om online nieuwe communities te vormen. De grote vraag tegenwoordig is echter niet wat social networking inhoudt, maar wat het kan doen voor organisaties.

Waar sociale netwerken begonnen als havens voor individuen, worden ze nu actief gebruikt door bedrijven om te proberen er waarde uit te halen.

Bij een juiste inzet zijn sociale netwerksites voor marketing professionals, salesmanagers en klantenservicemedewerkers een manier om betekenisvolle klantrelaties te ontwikkelen. Social networking moet echter niet geïsoleerd plaats vinden; bedrijven moeten zich af vragen op welke wijze social networking bedrijfs- en crmprocessen verder kan verbeteren en uitbreiden.

Deze vrijblijvende whitepaper behandelt tastbare methodes waarop organisaties meetbare klantwaarde en omzet kunnen genereren door social networking te koppelen met CRM oplossingen.

Download het white paper

Related posts:

  1. Whitepaper CRM Strategie: Social CRM wordt volwassen
  2. How Twitter Has Changed the Face of Customer Service
  3. Basismodel Social CRM (SCRM)
  4. 5M-model Social CRM strategy
  5. What is Social CRM?
Tags:  CRM, Customer Relationship Management, SCRM, Social CRM
Dit bericht is geplaatst op maandag, november 28th, 2011 bij 15:25 en is geplaatst onder CRM ROI, Social CRM, Whitepapers. Je kunt reacties op dit bericht volgen door de RSS 2.0 feed. Je kan een reactie achterlaten, of trackback van je eigen website.

Laat een reactie achter

Klik hier om je antwoord te annuleren.


Tags

amsterdam apple article auto business carrire-advies color copyright CRM customer-service daily development digital digital-marketing engagement enterprise events facebook flash industry innovation intelligence internet interview management manager marketing microsoft monsterboard narrowcasting network news nieuws power sales security slow small-business Social CRM Social media solliciteer technology vacatures volg-bedrijf windows

Laatste tweets CRM

Over CRMdirectory.nl

  • Wat is CRMdirectory.nl?
  • Adverteren
  • Boeken
  • Disclaimer
  • Contact

Contact

  • Telefoon: 050 210 42 22
  • Email: redactie@CRMdirectory.nl
De logo's en de merk- en productnamen zoals SugarsCRM, Salesforce, Sage, Microsoft CRM Dynamics, ZOHO zijn eigendom van genoemde leveranciers. CRMdirectory.nl is een initiatief van CRM excellence.