Whitepaper beheer van CRM-applicaties: van project structureel naar de lijn

donderdag, 26 januari 2012 14:30 Laatste update op: donderdag, 26 januari 2012 14:40 Geschreven door Redactie CRMdirectory.nl 0 Reacties

Met de aanschaf en inrichting van een CRM systeem wordt de implementatie van de CRM strategie ondersteund. Nu nog de klantgerichte werkwijze handhaven en versterken. Zeker in de laatste fase als het project wordt overgedragen aan de lijnorganisatie.

Dan valt de directe ondersteuning vanuit het project weg. Terwijl het bedrijf de CRM-omgeving wil blijven onderhouden, beheren en laten meebewegen met de stappen die de organisatie neemt.

Een CRM strategie is een blijvend proces, het blijft zich ontwikkelen. Het is van groot belang dat er een professionele beheerorganisatie opgezet wordt, die de continuïteit van de investering bewaakt en vergroot. Een beheerorganisatie met verstand van gebruikers, CRM-software en –databases.

Binnen een CRM beheerteam worden meerder rollen onderscheiden, die door verschillende functionarissen kunnen worden uitgevoerd. De minimaal samenstelling van een CRM beheerteam is:

  • CRM executive
  • Technisch beheerder (TB)
  • Functioneel beheerder (FB)
  • Data beheerder (DB)

Afhankelijk van de invulling van CRM kunnen er ook nog andere betrokken zijn:

  • ICT manager
  • Key users
  • De gebruiker 

 Download het white paper

Related posts:

  1. Functioneel Beheerder CRM
  2. Coördinerend Functioneel beheerder (1,0 fte)
  3. Trainee Functioneel Applicatie Beheer (HBO) – Hunter Select, Nabij Groningen
  4. Salesforce.com en Nimble de beste SCRM applicaties
  5. Project/Program Manager
Tags:  CRM beheer, CRM-applicaties
Dit bericht is geplaatst op donderdag, januari 26th, 2012 bij 14:30 en is geplaatst onder Whitepapers. Je kunt reacties op dit bericht volgen door de RSS 2.0 feed. Je kan een reactie achterlaten, of trackback van je eigen website.

Laat een reactie achter

Klik hier om je antwoord te annuleren.